Reklama towarzyszy nam na co dzień – niekiedy jest zabawna, nieraz rozbudza ciekawość, innym razem jest po prostu nachalna. Jednak to, co każdy właściciel marki lub firmy z pewnością może o niej powiedzieć to to, że jest niezbędna!
To ona przyciąga klientów i zachęca ich do korzystania z usług czy produktów, które im oferujemy. To dzięki niej możemy skutecznie budować wizerunek firmy i świadomość marki. Dlatego dzisiaj przedstawiamy kilka ważnych wskazówek dla wszystkich tych, którzy postanowili zainwestować w ten w najprostszy zabieg marketingowy, jakim jest reklama.
Kto jest adresatem reklamy?
Pierwszym i najważniejszym punktem (często niestety pomijanym) podczas budowania wizerunku firmy jest określenie, kto jest naszą grupą docelową. Czy są to przedsiębiorcy z branży finansowej czy młode matki, a może nastolatkowie z określonymi preferencjami odnośnie sposobów spędzania wolnego czasu, używanych technologii itd.? Do każdej z tych grup dotrze zupełnie inny przekaz. I dlatego Twoja reklama musi być dostosowana do ich wieku, zainteresowań, płci, czy nawet miejsca zamieszkania. Nasza agencja reklamowa bierze ten aspekt pod uwagę za każdym razem, kiedy przyjmujemy nowe zlecenie. Klient, który dobrze wie, do kogo chce kierować swoją reklamę, to cenny nabytek 🙂

Więcej znaczy mniej
Oczywiście, że wszyscy chcemy, żeby nasza reklama była jedyna w swoim rodzaju, nowoczesna i innowatorska, a przy tym estetyczna, zapadająca w pamięć, zabawna i do tego niosąca najważniejsze informacje. Jednak w praktyce znalezienie kompromisu między tymi wszystkimi elementami może się okazać złą decyzją. Jeżeli ustalisz, kto jest głównym odbiorcą reklamy, będziesz w stanie sformułować, jaki ma mieć ona charakter i dzięki temu upewnisz się, że będzie ona skuteczna. A o to przecież chodzi. Ta sama zasada obowiązuje przy wyborze treści na przykład na ulotkę czy banner reklamowy – zbyt duże przesycenie informacjami może doprowadzić do tego, że klient nie zapamięta z nich nic. Lepiej skupić się na najważniejszych zaletach naszej firmy i w odpowiedni sposób je wyeksponować.
Otwarty umysł = więcej możliwości
Osoby, którym zależy na reklamie dzielą się najczęściej na dwa typy: tych, którzy od początku doskonale wiedzą czego chcą i tych mniej zdecydowanych, liczących na pomysłowość zleceniobiorcy. Gotowa wizja logotypu firmy czy banneru reklamowego jest niezwykle ważna, jednak warto mieć otwarty umysł na propozycje. Dzięki temu reklama może zyskać naprawdę ciekawy i unikalny kształt. Dlatego nie bójmy się eksperymentować i szukać nowych rozwiązań. Opinie o projektach warto czerpać wśród znajomych, współpracowników, bliskich. To oni stanowią
najważniejszą grupę – odbiorców reklamy.

Wszechstronny przekaz
Na potencjalnych klientów należy oddziaływać za pomocą kilku kanałów na raz. Dlatego warto zainwestować w reklamę w Internecie, prasie, mediach, a także w możliwości, jakie oferuje reklama zewnętrzna: plakaty, bilboardy, reklamę mobilną na samochodach itd. Podczas tych zabiegów najważniejsze jest zaznajomienie klienta z marką, czyli z logo firmy. Statystycznie najczęściej sięgamy po te produkty i usługi, które kojarzymy. Dlatego wszechobecna reklama to klucz do sukcesu w najlepiej skrojonej strategii marketingowej.
Ponieważ wszyscy – chąc, niechcąc – jesteśmy odbiorcami reklamy, doskonale wiemy, jak ona funkcjonuje i jakie jej formy są najbardziej skuteczne. Przy planowaniu strategii reklamowej warto jednak poszerzać swoją wiedzę. Świat zmienia się nieustannie – nasi klienci również. Pamiętać należy, że reklama to nie jednorazowy zabieg, ale proces. Im większa nasza wiedza w tym zakresie, tym większe szanse, że dotrzemy do interesującej nas grupy odbiorców, którzy zostaną naszymi wiernymi klientami.
I tego Wam z całego serca życzymy 🙂